Адаптація першокласників

Адаптація дітей до навчання у школі
Вік від шести до семи років - кризовий.
6-річний першокласник за рівнем свого психічного розвитку залишається дошкільником. У нього зберігається особливість мислення дошкільника, переважає мимовільне запам'ятовування (запам'ятовується, головним чином, те, що цікаве, а не те, що необхідно запам'ятати).
В навчанні шестирічних першокласників і батькам, і вчителям необхідно враховувати їх можливості і норми навантаження:
загальне навчальне навантаження - 4 год. на день;
безперервна письмова робота - 4-5 хв.;
безперервне читання - 8 хв.;
середня активність уваги - до 15 хв.;
прослуховування звукоз апису - 6-10 хв.;
перегляд діафільмів, кінофільмів, телепередач - 15 хв.;
перебування на свіжому повітрі - не менше 4 год.;
тривалість сну - 10 год. на добу, із них денний сон (бажано) - 1,5 год.
Основними критеріями загальної готовності до шкільного навчання є:
- рівень біологічного розвитку дитини (зріст, наявність постійних зубів);
- достатній рівень розвитку психофізіологічних функцій організму (рівень сформованості дрібної моторики);
- стан здоров'я на момент вступу до школи (фізіологічна зрілість) ;
- динаміка захворюваності за попередній рік.
Інтелектуальна готовність пов'язана з відповідним рівнем розвитку пізнавальної сфери дитини. Одним з основних показників інтелектуальної готовності дітей до навчання в школі є рівень розвитку наочно-образного і словесно-логічного мислення.
Мотиваційно-вольова готовність дитини до навчання в школі
Вольова готовність передбачає здатність стримувати свої імпульсивні дії, зосереджуватися на виконуваному завданні, слуханні мови вчителя тощо.
Мотиваційна готовність до навчання - наявність в дитини бажання навчатися, сформованість позиції майбутнього школяра.
Особистісна готовність до школи - це готовність дитини до нових форм спілкування, нового ставлення до навколишнього світу і самого себе, що зумовлене ситуацією навчання в школі.
Соціальна готовність - уміння будувати взаємовідносини із дорослими і ровесниками.
Дитині необхідне підтвердження її інтелектуальних можливостей, щоб підтримати мотивацію до навчання. Тобто це переконання, впевненість дитини у тому, що вона може бути ефективною в певній діяльності. Створити уявлення в дитини «Я МОЖУ!!!».
