Адаптація першокласників

16.09.2020

Адаптація дітей до навчання у школі

Вік від шести до семи років - кризовий.

6-річний першокласник за рівнем свого психічного розвитку залишається дошкільником. У нього зберігається особливість мислення дошкільника, переважає мимовільне запам'ятовування (запам'ятовується, головним чином, те, що цікаве, а не те, що необхідно запам'ятати).

В навчанні шестирічних першокласників і батькам, і вчителям необхідно враховувати їх можливості і норми навантаження:

 загальне навчальне навантаження - 4 год. на день;

 безперервна письмова робота - 4-5 хв.;

 безперервне читання - 8 хв.;

 середня активність уваги - до 15 хв.;

 прослуховування звукоз апису - 6-10 хв.;

 перегляд діафільмів, кінофільмів, телепередач - 15 хв.;

 перебування на свіжому повітрі - не менше 4 год.;

 тривалість сну - 10 год. на добу, із них денний сон (бажано) - 1,5 год.

Основними критеріями загальної готовності до шкільного навчання є:

- рівень біологічного розвитку дитини (зріст, наявність постійних зубів);

- достатній рівень розвитку психофізіологічних функцій організму (рівень сформованості дрібної моторики);

- стан здоров'я на момент вступу до школи (фізіологічна зрілість) ;

- динаміка захворюваності за попередній рік.

Інтелектуальна готовність пов'язана з відповідним рівнем розвитку пізнавальної сфери дитини. Одним з основних показників інтелектуальної готовності дітей до навчання в школі є рівень розвитку наочно-образного і словесно-логічного мислення.

Мотиваційно-вольова готовність дитини до навчання в школі

Вольова готовність передбачає здатність стримувати свої імпульсивні дії, зосереджуватися на виконуваному завданні, слуханні мови вчителя тощо.

Мотиваційна готовність до навчання - наявність в дитини бажання навчатися, сформованість позиції майбутнього школяра.

Особистісна готовність до школи - це готовність дитини до нових форм спілкування, нового ставлення до навколишнього світу і самого себе, що зумовлене ситуацією навчання в школі.

Соціальна готовність - уміння будувати взаємовідносини із дорослими і ровесниками.

Дитині необхідне підтвердження її інтелектуальних можливостей, щоб підтримати мотивацію до навчання. Тобто це переконання, впевненість дитини у тому, що вона може бути ефективною в певній діяльності. Створити уявлення в дитини «Я МОЖУ!!!».

с. Митинці, Красилівський район, Хмельницька область
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати