Класифікація здібностей

07.10.2020

Виявлення задатків та здібностей у дітей - перший крок їхнього розвитку

· Здібності людини в їх прогресивному розвитку залежать від двох основних факторів: вроджених задатків та соціальних факторів, які здійснюють або не здійснюють перетворення задатків у здібності.

· Єдиним і дієвим способом виявлення задатків є спостереження за тим, як дитина веде себе і вирішує різного роду задачі у ранньому дитинстві.

· Приклади спостережень батьками за наявністю задатків у дітей:

а) музичний талант: - швидко і легко сприймає ритм і мелодії;

- добре співає;

- грає на музичному інструменті;

- у пісні або музиці відображає свої почуття;

- складає власні мелодії і пісні;

- любить музичні записи.

б) схильність до наукової роботи: - висловлює думки чітко і точно;

- читає науково-популярні видання, розуміє абстракції;

- прагне зрозуміти причини та суть подій;

- проводить багато часу над створенням власних проектів;

- любить обговорювати наукові події і винаходи.

в) інтелектуальні здібності: - засвоює нові знання швидко, легко, граючись;

- вміє розмірковувати;

- знає набагато більше від однолітків;

- багатий словниковий запас;

- дуже різнобічно-наукові інтереси;

- любить вирішувати складні завдання;

- оригінально мислить;

- дуже спостережлива.

г) художні здібності: - у своїх малюнках і картинах зображує різні предмети, ситуації, людей;

- серйозно ставиться до творів мистецтва;

- оригінальна у виборі сюжету;

- завжди готова використати будь-який новий матеріал для виготовлення іграшки, картини, малюнка тощо;

- коли має вільний час, охоче малює, ліпить;

- звертається до малюнка, щоб відобразити свої почуття і настрій.

д) технічні здібності: - добре виконує завдання з ручної праці;

- цікавиться механізмами і машинами;

- захоплюється конструюванням та моделюванням;

- лагодить зіпсовані прилади;

- любить малювати схеми механізмів;

- читає технічні та наукові журнали.

е) літературне обдарування: - легко будує розповідь;

- додає щось нове та незвичне до розповіді;

- дотримується лише необхідних деталей у розповідях про події;

- розповідаючи про щось, вміє добре дотримуватися вибраного сюжету;

- уміє передавати у розповіді деталі, важливі для розуміння;

- любить писати оповідання, вірші.

3) Особливо яскраво задатки дитини проявляються у віці від 1 до 4 років.

4) Щоб розвинути задатки дитини, потрібно активно їх розвивати із перших ознак прояву.

5) Багато здібностей можна розвивати і при відсутності у дитини виражених задатків. Але для цього потрібно багато зусиль.

6) Чим старша людина, тим важче розвивати її здібності.

7) До основних умов, що забезпечують прискорений розвиток здібностей, відносяться:

- вчасне і повне виявлення задатків у дитини;

- ранній початок активного розвитку здібностей на основі задатків;

- наявність розробленої програми розвитку здібностей;

- використання сучасних розвиваючих методів і засобів навчання;

- наявність здібного учителя;

- включення дитини у діяльність, в якій проявляються й одночасно розвиваються дані здібності;

- проведення систематичних розвиваючих занять;

- контроль результатів розвитку за допомогою психодіагностики.

Ви коли-небудь чули про теорію множинних інтелектів? Вона була розроблена професором Гарвардського університету в 1983 році. Автор теорії Говард Гарднер стверджує, що є вісім або дев'ять різних видів інтелекту. З огляду на цю теорію можна сказати, що деякі діти наділені лінгвістичним інтелектом, а інші - логіко-математичним, або натуралістичним, або музичним інтелектом. Спостерігайте, аналізуйте, обговорюйте з дитиною її вподобання - це найпростіший спосіб знайти ту справу, яка може стати захоплення усього життя дитини і сприяти її самореалізації.

с. Митинці, Красилівський район, Хмельницька область
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати